"Bu kitap, Günümüz etnomüzikolojisinin, müziği yalnızca derleyip, notalamayı değil; dilini araştırarak kültürleri anlamayı; kültürel değerleri nasıl yansıttığını bulmayı ve müziği kendi kültürel bağlamına yerleştirmeyi hedeflediği göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Alevi - Bektaşi inancının müziğe yansıması ve her bölgeden örneklenen Kırklar Semahı`nın müzikal yapı özelliklerinin incelenmesini içeren kitapta, arşiv malzemelerini sınmaktan ziyade, Alevi - Bektaşilerin dinsel inançları doğrultusunda gerçekleştirdiği söz-müzik dans üçlüsünden oluşan Kırklar Semahı`nın inançsal ve yerel müzik karakteristliğinin tespit edilmesi amaçlanmış, çeşitli öğeleri incelenmiş, icrasındaki kendine özgü yerel karakteristliği sorgulanmıştır.
Kırklar Semahı`nda, sözü edilen yerel müzik karekterlerinin oluşmasında en büyük etken, birlik düşüncesini temsil eden söz ezgilerin, farklı bölgelerde yaşayan Alevi - Bektaşi topluluklarında, farklı müzikal bileşenlerle ele alınmasıdır. Bu durum müziğin; dizi, ezgi, ritim ve form yapıları bakımından birbirinden farklı beğenilere inşa edildiğini kanıtlamakta ve Alevi - Bektaşi müziğinin tek, türdeş ve yekpare olmadığını ortaya koymaktadır. "Yok bir sürek binbir" deyişini ilke edinen Alevi - Bektaşiler, müziklerini de bu ilkeden hareketle, farklıklara izin verecek şekilde düzenlemişlerdir. İncelen Kırklar Semahları`nda tespit edilen yerel farklılıklar da bunun en belirgin göstergesidir."